Murr....murr.....prkle....tana...keletana.....
hups. Anteeksi.
10 megan valokuitulaajakaista. Kuulosta
hienolta, eikö? Mahdollisuus käyttää Wlania tai Ethernetkaapelia.
Hienoa, todellakin. Sonera mainostaa runsain ylistyssanoin
valokuituyhteyttä. Ja onhan se toiminutkin, kiitettävästi reilun
vuoden, pari.
Mutta nyt tökkii ja pätkii pahasti.
Tuo langaton nimenomaan. Toimii, jos toimii, tai sitten ei. Yhteys
katkeilee satunnaisesti, välillä ei toimi lainkaan, päiväkausiin.
Grrrrr....
Olen tehnyt kaiken mahdollisen, mitä
rajallinen maalaisjärkeni anta myöden. On kokeiltu eri selaimia, on
vaidettu nettiasetuksia, on resetoitu modeemia. Tutkittu
verkkoasetuksia. Tutkittu modeeminvalmistajan sivuja – juu. Jos ei
toimi, vaihda radiotaajuutta, joita on käytössä 13. Niistä neljä
on sellaisia, jotka eivät mene päällekkäin muiden taajuuksien
kanssa. Muista olla varma, että tiedät mitä teet, jottei mene
kaikki sekaisin. Eli epävarmana, en koskenut radiotaajuuksiin,
vaatinevat syvempää asiantuntijuutta, huoh! On kokeiltu kolmella
eri läppärillä toimivuutta, pätkii samalla tavalla!
Eli poissuljentateorialla voisi
päätellä, että selaimissa ei ole vikaa, läppärissäni ei ole
vikaa, asetuksissa ei ole vikaa. Jäljelle jää siis modeemini
wlan-yhteys ja Soneran laajakaista.....
Soitto Soneralle. Puhelun
hinta 1,99/minuutti. Maksoi 30 euroa tuo puhelu, enkä oikeastan
saanut muuta apua, kuin että : 1. Varmista, ettei modeemissasi ole
vikaa? Nimittäin jos tulevat sieltä paikalle asiaa tutkiman ja vika
löytyy modeemista, tuleekin sitten iso lasku. 2. Kokeile yhteyttä
Ethernet-kaapelin kautta. Juu kokeiltu on ja toimii, mutta langaton
siis ei. 3. Soita yhtiömme tekniseen tukeen = Helpson. Puhelun hinta
1,99/minuutti. Soitettu on, ja saatu etäapua, nettiyhteyden (verkon)
suojausta muutettu, pakotettu yhteyden käyttämään jotain
g-väylää, jottei lähistöllä olevat muut langattomat verkot
tuottaisi häiriötä. EI AUTTANUT nuokaan muutokset. Ja lasku tulee
perässä! Helpson sanoi, että jos nämä toimenpiteet ei auta,
soittele uudestaasn, keksitään jotain.
Soneran vastuu laajakaistan
toiminnasta päättyy taloyhtiön kellarissa olevaan kaappiin. Siitä
eteenpäin vastuu on tilaajan, siis minun.
Minusta on vähitellen
tulossa toimimattoman langattoman laajakaistan asiantuntija!
Terveisiä Ethernetkaapelin
toisesta päästä....murr.... melkein hermonsa menettäneenä.
Onko kenelläkään toisella
ilmennyt vastaavia ongelmia?
No voihan perhana, tuollaisesta menee hermot ja kun se vielä maksaa! Eikä apua saa. Eilen taisi jossain kuningaskuluttajaohjelmassa tulla juttua, että operaattorit kaatelevat noita linkkitornejaan, haluavat ihmisten siirtyvän 4g-verkkoihin, jep, jep, mobiilia kaikille. Oiskohan kyseessä palvelujen alasajo, katsotaan että tökkii, jotta saadaan porukka vaihtamaan.
VastaaPoistaJa minähän en mobiilia ota! Nih. Tätä mun juttua on kestänyt yli kolme viikkoa!!!! Menenkö nyt siis modeemikauppaan hankkimaan uuden, jos vaikka vika onkin siinä? Ja taas maksaa....prkl..... ja jos se ei toimikaan, niin mitä sitten,pihkura pahkura.
VastaaPoistaMuuan vuosi sitten laitoin Elisa viihteen laajakaistoineen. Yhteys ei pelannut alkuun. Soitin Elisalle, He pyysi tuomaan liikkeeseen, jos vikaa. Ei ollut. Elisan asiantuntija tuli parin tunnin sisällä kotiini tietokoneen äärelle. Hän sääti laitteeni sopivaksi alueen taajuudelle. Alkoi yhteydet pelaamaan. Vika oli, että jäin taajuus kantaman ulkopuolelle.
VastaaPoistaAsiantuntija ei perinyt maksua kotikäynnistä.
Mielestäni Soneralle kuuluu laitteesi toimivuuden kuntoon laittaminen kotonasi koneen äärellä, eikä vaan eteisessä.
Lainaus "Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan operaattorin virheestä valittamisen pitäisi olla asiakkaalle maksutonta. Operaattori on vastuussa siitä, että asiakastuki on helposti saatavilla."
Et ole yksin> http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013051317008651_uu.shtml
Oletko katsonut verkkokortin päivityksen ajantasalla olemisen kannettavassa> laitteisto ja äänet> laitehallinta>verkkokortti
Ärsyttäviä ovat nämä viat. Toivottavasti pian toimivuus alkaa pelata.
Taitaa olla Elisalla parempi palvelu, kuin Soneralla. Tarkistin verkkokorttijutun. On ajantasalla.
PoistaMinulla oli yksi lähes uusi läppäri, jonka langaton ei suostunut toimimaan. Kun otin Elisa viihteen, miehet kävivät sen asentamassa ja laittoivat samalla langattoman toimimaan. Kun auto ajoi pois pihasta, yhteys oli taas poikki. Siihen aikaa minulla oli sellainen tukityyppi, joka tuli lankoja pitkin, mutta hänkään ei saanut koskaan yhteyttä toimimaan kuin hetkeksi. Lopulta hermostuin ja laitoin metrikaupalla piuhaa, sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Nyt tosin on pöytäkonekin. Jokainen läppäri kesti vain kaksi vuotta, ne ovat tosi heikkoja, vaikka yksi oli kalleimmasta päästäkin. Nyt tällainen keskiverto pöytäkone on kestänyt tosi hyvin.
VastaaPoistaMikään ei harmita enempää, kuin koneen, ohjelman tai yhteyden risaaminen. Pitkää pinnaa sinulle!
Kiitos Usva, pinnaa kyllä tässä tarvitaankin!
PoistaJos et ole vaihtanut minkään paikkaa eli reititin on samassa paikassa ja läppäri samassa niin sillon pitäisi yhteyden olla kunnossa. Ei elisalla ole sen parempaa palvelua samaa linjaa ne vetää kumpikin. Jos sulla on ns. älypuhelin niin saatko sillä yhteyden kotiverkkoon? Myös tuo pätkiminen voi johtua ylikuormituksesta eli joku/ jotkut käyttää samaa jos se ei ole salasanalla suojattu. Vielä jos saisit (naapuri) tai joltain kokeiltavaksi jotain toista reititintä niin olisi helppo ratkaista missä vika. Sorry, tämän parempaan en pysty auttamaan.
VastaaPoistaKaikki on niin kuin ennenkin, ja verkkoni salasanalla suojattu, äluhelinta ei ole. Reitittimen siis toise kokeilu kannattanee selvyyden saamiseksi. Kiitos,
PoistaYmmärrän hyvin, minä olen ollut aina välillä myös ongelmissa. Toivottavasti nämä uudet vehkeet pelittävät.
VastaaPoistaToivon, että linjat aukeavat kuntoon.
Huoh, sitä minäkin toivon.
PoistaNo voih! Tökkivät yhtydet ovat maailman kurjin juttu! Jos kaista tulee seinään asti ok ja siitä vielä piuhalla koneeseen ok, niin vika saattaisi kuitenkin sitten olla langattoman reitittimessä. Tai vastaan ottavassa päässä, eli koneessasi. Tosin niinkin pieni asia voi haitata kuin kaapelin nyrjähtäminen. Nekään eivät ole ikuisia. Siis seinän ja boxin välinen kaapeli. Minä resetoisin kuitenkin reitittimen tehdasasetukille ja jos se ei pelitä niin hakisin uuden. Nekin voi vanhentua tässä tekniikan huikeassa kehityksessä.
VastaaPoistaAi niin, vaidoin vuosia Soneran kanssa takuttuani, jatkuvasti piti bultata reititin, muutama vuosi sitten Elisalle ja ongelmat loppuivat siihen.
Ai nyrjähtää?! Voihan se niinkin olla. Olen pariinkin kertaan resetoinut tehdasasetuksille, ei auta. Itsekin olen "järkeillyt", että vika sittenkin olisi reitittimessä. Koneessani se ei voi olla, kun kaikki kolme kokeiltua läppäriä käyttäytyvät samalla tavoin. Kait se on kauppaan mentävä :(
PoistaÄrsyttävää kun netti ja koneet eivät pellitä! Maksulliset asiakaspalvelut ovat niin syvältä!!
VastaaPoistaJuuri niin, murrrrr!
PoistaApua, kuinka hankalalta kuulostaa! Ja totta se, ettei mikään niin harmita kuin toimimaton vekotin. En osaa lohduksi sanoa mitään, kun olen aivan tumpelo näissä hommissa.
VastaaPoistaMyötätuntokin on hyvä, kiitos!
PoistaIhastuttava kiroilija, on ollut ja tunteet ovat ihan samanlaisia, en vain ymmärrä miksi nauratti kun katsoin kuvaa..
VastaaPoistaAina löytyy syy pieneen iloon, Mustis :)))))
VastaaPoistaTurhaa et murise. Olet kuitenkin aika nero, puolia teknisestä sanastosta en tuntenut. Näkyy taas onneksi olevat langat suoristettuina :)
VastaaPoista